A regisztráció illetve vásárlás során (mindkét esetben) a felhasználó, ha a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánod venni, akkor köteles vagy elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával teheted meg.
Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre az Szolgáltató és a Webáruház felhasználója között.
Ha a felhasználóként az ÁSZF feltételeit nem fogadod el, akkor nem
veheted igénybe a Webáruház szolgáltatásait. Nem regisztrálhatsz, és nem
küldhetsz megrendelést sem.
1. A Minimanósapka webáruházban mindenki vásárolhat, aki regisztrációval rendelkezik és elfogadja az ÁSZF-ben foglalt feltételeket.
2. A vásárlást megelőzően a pontos adatok megadásával ki kell tölteni a regisztrációs űrlapot.
3. A hibásan, vagy hiányosan kitöltött regisztrációs lapot érvénytelennek tekintjük.
4. A Minimanósapka webáruház semmilyen formában nem vállal felelősséget a hibás adatokból eredő téves teljesítésért.
5. A bemutatott termékek részletes leírását az adott árucikk információs oldala tartalmazza.
6. A vételár mindig a kiválasztott termék alatt feltüntetett ár, amely tartalmazza az ÁFÁ-t, viszont nem tartalmazza a szállítás költségét.
7. Akciós áru esetében az akció a megadott határidőig vagy a készlet erejéig tart.
Ha a felhasználó megrendelést küld a Webáruház oldalain, és a szolgáltató a megrendelést e-mailben visszaigazolja adásvételi szerződés jön létre a vásárló (felhasználó) és a szolgáltató között. (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a szolgáltatást igénybe venni.)
A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra a Magyarországon érvényben lévő jog az irányadó.
A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
A szerződés magyar nyelven jön létre, a Webáruház
elektronikus formában, automatikusan tárolja.
A
felhasználó számára a Webáruházba történő bejelentkezés után hozzáférhető, annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.
A termék lényeges tulajdonságait a felhasználók
megtekinthetik a termékek bemutató oldalain.
A Webáruházban közzétett termékek árai az ÁFA-val növelt bruttó árak, és forintban értendők.
A házhoz szállítás költségeit nem tartalmazzák!
A fogyasztót megillető 14 napos elállási és felmondási jog
Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a 14 napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát
a) dolog
adásvételére irányuló szerződés esetén: a dolognak, több dolog szolgáltatásakor
az utoljára szolgáltatott dolognak, vagy ha a dolgot meghatározott időszakon
belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak a fogyasztó vagy
az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének
napjától kell számítani
b) dolog adásvételére irányuló szerződéstől eltérő szerződés esetében a
szerződés megkötésének napjától kell számítani. Ha a vállalkozás e
tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, akkor az elállási határidő tizenkét
hónappal meghosszabbodik! Ha a vállalkozás a fent említett 14 nap lejártát
követő tizenkét hónapon belül megadta a fogyasztónak az előírt tájékoztatást,
az elállásra vagy a felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől
számított tizennegyedik napon jár le.
A fogyasztó az elállási jogát az alább található minta alapján készült
nyilatkozat, vagy más erre vonatkozó és egyértelmű nyilatkozat útján
gyakorolhatja.
Az elállási jogot érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó a fent
meghatározott időn belül elküldi az erre vonatkozó nyilatkozatát. (Tehát nem a
nyilatkozat beérkezésének ideje, hanem a nyilatkozat elküldésének ideje a mérvadó.)
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási meghatározott jogot
ennek megfelelően és összhangban gyakorolta.
- Haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszafizetjük a
vételárat a vásárlónak a vásárlóval egyeztetett módon (banki átutalással,
postai úton, stb.).
- A visszaszállítással kapcsolatos költségeket az eladó nem köteles állni, a
vásárló nem kötelezheti az eladót a visszaküldés költségeinek fedezésére.
- Az elállási jog érvényesítése esetén a vásárlót nem terheli semmilyen más
költség, a termék visszaszállításának díján kívül.
- Az eladó követelheti a nem rendeltetésszerű használatból eredő kár
megtérítését
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát
tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postán, vagy
elektronikus úton küldött levél útján.
Elektronikus levél cím: info@minimanosapka.hu
Posta cím: 1031 Budapest, Őrlő utca 11.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
Csak a szerződéstől való elállási/felmondási
szándék esetén töltse ki és juttassa vissza!
Alulírott
kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi dolog/dolgok
adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
(indokolás)
Szerződéskötés
időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó neve:
A fogyasztó címe:
A fogyasztó
aláírása:
Dátum:
A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén
Ha a
fogyasztó eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött
szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való
tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó
által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel
összefüggésben felmerült költségeket is.
Az elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró
összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti
vissza.
A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más
fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen
többletdíj nem terhelheti.
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól
eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az
ebből eredő többletköltségeket.
Dolog adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig
visszatarthatja az összeget, amíg a fogyasztó a dolgot vissza nem szolgáltatta,
vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a
korábbi időpontot kell figyelembe venni.
A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek
A felek eltérő megállapodásának hiányában a fogyasztó az alábbi esetekben nem gyakorolhatja az elállási jogát:
a) a dolog adásvételére irányuló szerződéstől
eltérő szerződés esetében a szerződéses szolgáltatás egészének teljesítését
követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével
kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését
követően felmondási jogát elveszíti; b) olyan szerződéses szolgáltatás
tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem
befolyásolható a 14 napos határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott dolog esetében, amelyet a fogyasztó egyéni
választása vagy döntése alapján készítenek el;
d) d.romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző dolog tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású dolog
tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból a kiszállítást
követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan dolog tekintetében, amely jellegénél fogva a kifuvarozást követően
elválaszthatatlanul vegyül más dologgal;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a
vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és
amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg,
azonban a szerződés teljesítésére a megkötéstől számított harminc napon túl
kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó
kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási
munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes
szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha a kifuvarozást követően a
fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések
kivételével;
k) k.nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés,
fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez
kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben
meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) tárgyi adathordozón nem rögzített digitális adattartalom tekintetében, ha a
vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a
teljesítést, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a teljesítés megkezdését
követően felmondási jogát elveszíti.
Kellékszavatosság
A kellékszavatosság lényegében azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik.
Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).
Az eladó kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás teljesítésért a vevővel szemben. (A rosszhiszeműség a vevő esetleges kártérítési igényének érvényesítése szempontjából releváns körülmény.)
Termékszavatosság
Az új Ptk. vezette be a termékszavatosság fogalmát, ami azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén
a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
Közlési és igényérvényesítési határidők
A Ptk. szerint a fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén
A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.
Jótállás
A jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén
a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.
A jótállásnak két fajtája van:
Utóbbi esetben nem egy jogszabály kötelezi bizonyos termékek eladása esetén az eladó felet jótállás vállalására, hanem erre önként - jól felfogott piaci érdekből - kerül sor.
Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén
Az új Ptk. szerint a jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.
A jótállási igény érvényesítése
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.
Kötelező jótállás esetén ez egy év, szerződéses jótállásnál a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban rögzített határidő az irányadó.
Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
1. Írásban
történő bejelentés
A vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónak
küldött elektronikus levélben info@minimanosapka.hu címen.
Ekkor a levélnek tartalmaznia kell:
- a vásárló nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.